Eelco’s Portfolio
Toe aan een andere blik?
Hoewel elk bedrijf, merk anders is maakt creatieve marketing altijd het verschil. Benieuwd naar wat ik gedaan heb? Per thema heb ik 2 bedrijven gehighlight maar die lijst is lang niet volledig. Graag verdiep ik andere cases afgestemd op jouw business in een persoonlijke meeting. Tot die tijd, zie hieronder.
Content
Hoe leer je iemand klussen?
De meeste mensen zijn onbewust klus bekwaam. Ze kunnen wel klussen maar weten het zelf niet. Met echt goede (vooral video) content kan je mensen die mensen wel aan het klussen krijgen, waardoor je ook meer verkoopt.
Youtube is twee na grootste zoekmachine
Wist je dat na Google de meest gebruikte zoekmachine Youtube is? Inmiddels staan de content video’s van Hauster in de top 3 naast Gamma en de Praxis. In views groeien ze ook harder dan de andere video’s met al meer dan 200k views in amper 16 maanden tijd.
Product Owner
Realisatie Petplan.nl en integratie backoffice
Een 3d scanner, product configurator en fabriek
Ik heb het idee dat je een 3D-voetenscanner kan gebruiken om een schoen te produceren, een technisch werkbare invulling gegeven met hulp van onder andere de WordPress technology. De site vormde het hart waarin de klanten een schoen konden configureren en de fabriek vernam welke ze schoen ze moesten produceren.
SEO
Hoge posities op honden en kattenverzekering
Dierenverzekeraar Petplan is in de top 3 van Google gekomen op termen zoals hondenverzekering. Niet door trucjes maar met relevante content op speciaal gemaakte landingspagina’s, die goed in spelen op de zoekvraag. Daarnaast heb ik de ‘Zoek een dierenarts’ module bedacht. Hierdoor weet Petplan veel relevant verkeer aan te trekken in een nuttige fase van de customer journey.
Hoge posities op cosmetische behandelingen
Hoe krijg je botox en injectables in Google’s top 3? Door onder andere goede informatieve pagina’s te realiseren met een user friendly layout. De pagina’s verkregen extra autoriteit door relevante links van influencers. Daarnaast speelden de pagina’s ook handig in op verschillende fases van de customer journey. Denk aan pagina secties zoals ‘veel gestelde vragen over botox’ of ‘voor en na foto’s injectables’.
Analytics
Hotelboekingen in Analytics
Badhotel Bruin verkreeg meer insights in het aantal online hotelboekingen door de hotelboekingssoftware te koppelen aan Google Analytics. Zo kan het hotel nu direct zien welke verkeersbronnen en demografische omstandigheden de meeste boekingen opleveren. Hetgeen weer waardevolle input is voor targeting in Facebook en Google Ads.
E-commerce dashboards
In mijn eigen webwinkel wordt via Google Analytics’s e-commerce tracking veel extra insights verkregen. Handige dashboards laten zien via welke verkeersbronnen voor transacties zorgen. Door de attributie modellen te gebruiken ontstaat daarnaast een goed beeld van wat wel en niet werkt bij het online adverteren.
Paid media
SocialMediaBord
Voor mijn eigen shop SocialMediaBord.nl heb ik op Google Ads, Bings Ads, Adroll, Linkedin, Facebook Ads, appnexus en DoubleClick geadverteerd. Vaak met behulp van intelligente software en attributiemodellen om een optimaal resultaat te halen. Hamvraag: Wat gaat het cookieless tijdperk ons brengen?
Gelderlandplein
Het Gelderlandplein (Kroonenberg Groep) is een van het mooiste en meest gewaardeerde winkelcentrum van Nederland, maar nog releatief onbekend. Ik heb Facebook campagnes ingezet voor meer awareness en Google Ads voor direct website verkeer. En dat bleek een enorme ROI winnaar.
E-commerce
SocialMediaBord.nl
SocialMediaBord.nl is mijn bedrijf waar drukwerk voor evenementen besteld kunnen worden. Helaas door Corona heb ik voorlopig de deuren gesloten. De site is gerealiseerd met behulp van WordPress, WooCommerce, diverse plug-ins en maatwerk zoals een api om bestellingen te doen bij de drukker. De site was daarnaast ook gekoppeld aan een accounting software.
Massimo Mioretti
Bij Massimo Mioretti webstore konden online luxe maatschoenen schoenen besteld worden op basis van een 3d scan van je voet. Met developers heb ik een bestaande voetscanner gekoppeld aan WordPress multisite platform. De voetscan werd gekoppeld aan een WP user en bijhorende schoenleesten zodat de perfecte passende schoen besteld kon worden.
Nieuwsbrief
Je echte leeftijd
Meer dan 1 miljoen emailadressen stonden ooit in de database van Je Echte Leeftijd. Een echt hype was het, want hoe oud ben je nu echt, dat wilden meer dan 1 miljoen Nederlanders wel weten. Bijna wekelijks heb ik de eer gehad die database te mogen mailen.
Amsterdam Diner
Het Amsterdam Diner onderhoudt met een groep exclusieve geïnteresseerden een bijzondere relatie. Ik help het Amsterdam Diner met het verzenden van mailings, meettools en deze data te koppelen aan haar CRM systeem zodat het aantal donateurs en donaties alleen maar toeneemt.
Creatief
Barca / Cafe Marie
Voor Barça heb ik een complete rebranding mogen doen. Dat begon eerst met een goed verhaal bedenken. Dat verhaal diende als kapstok voor de nieuwe vormgeving, architectuur, social media en zelfs het servies. Waar een goed verhaal allemaal niet toe kan leiden.
Amsterdam Diner
Het Amsterdam Diner zet zich al 25 jaar in voor een wereld zonder HIV. Ik heb het diner vooral geholpen om gasten meer te laten doneren door nieuwe donatie mogelijkheden te introduceren zoals samen met de ABNAMRO ‘Tik hem door’, waarbij je Tikkies kon doorsturen.
WordPress
AlbertCuyp.nl
Een van de sites die echt de kracht van WordPress laat zien is AlbertCuyp.nl, de website over de markt en omgeving. Door een goed thema en plug-ins is er een platform gerealiseerd wat plek biedt aan honderden bedrijven en recensies. Marktkraamhouders, winkeliers kunnen zelfstandig hun locatie claimen en updaten.
HostingEffect
WordPress is een fantastische technologie, maar veiligheid en snelheid zijn niet altijd gewaarborgd. Samen met een developer, een systeembeheerder hebben we hierom HostingEffect opgezet. Hier hosten we websites die dagelijks incrementeel gebackupped worden, regelmatig voorzien worden van updates en op server niveau nog vele veiligheidsmaatregelen kennen.
Affiliate marketing
Video on demand vergelijken
Inkomsten verdienen met ‘Netflixen’. Een van de vergelijkingssites die ik heb, is Videondemandvergelijken.nl. Bezoekers kunnen eenvoudig kiezen uit de diverse aanbieders waarna ik via het Daisycon platform voor een aantal een vergoeding krijg. Maar de beste perks zijn de gratis accounts als ‘influencer’.
Huisdierverzekering vergelijking
Verzekeringen lijken heel saai, maar het wordt een stuk leuker als je voor het uitzoeken en content maken een vergoeding krijgt. Binnenkort krijgt deze site een redesign zodat de usability weer beter wordt. Hamvraag is, hoe ziet de toekomst van affiliate marketing eruit als ook Google in 2024 definitief stopt met third party cookies?
Social Media
Barca
Bij restaurant Barça is social media niet alleen ingezet om te communiceren. Ik heb er aan bijgedragen dat Barça ook meer ‘instagrammable’ werd door nieuwe elementen te introduceren. De beste social media is als anderen over jou vertellen. En dat leverde zelfs een prijs op van Licor43.
Het Amsterdam Diner
Het Amsterdam Diner zet zich in voor een wereld zonder HIV. Jaarlijks tijdens het meest exclusieve en meest bijzondere diner wordt er een enorm bedag gedoneerd door diverse gasten. Ik heb het Diner bijgestaan bij haar activiteiten om social meer in te zetten en gasten meer te laten vertellen op social media.